回到首頁
About Me!
字體變
字體正常
字體變小
訂閱我的RSS
捎信來

2008年6月10日 星期二

P.S. I Love You

0610

雖然用的是老梗,收到死去的親人留下的信,但是卻有著很不一樣的感動。

一開始男女主角會因為生活而爭吵,男主角Gerry對現在的生活而滿意,但是女主角Holly卻擔心這不穩定的生活。很描寫現實的場景,大人們也常說,結婚後吵架多半是為了錢。但Gerry在吵架的時候,對Holly說的話,卻讓人覺得很sweet。

"I know what i want, which i'm holding in my hand"。有的時候,不管過著怎麼樣的生活,重要的和自己愛的人在一起。

"This is life, and we're in it!",生活一定不盡滿意,但是如果能夠知足,即使是粗茶淡飯,也能夠很幸福。


Gerry利用一封封的信,慢慢引導Holly走出傷痛,讓Holly能夠重新擁有自己的生活,甚至是去愛上另一個lucky guy。

Gerry離開了之後,Holly卻開始後悔當初對他太壞,Holly已婚的朋友就說「有時候,人就會故意刁難愛他的人,你知道他很愛你,但你就是會刁難他,為了自己爽啦!」讓我看了就不小心笑了出來XD...

我想最令人動容的是,快結局時,Holly的媽媽對Holly說"So now, alone or not, you've got a walk ahead.Thing to remember is if we're all alone,then we're all together in that too.",會讓人覺得,不管在外面遇到什麼事情,家人終究是無怨無悔的避風港...

Gerry給Holly的最後一封信,裡面也有許多令人動人的句子。
Dear Holly, I don't have much time. I don't mean literally, I mean you're out buying ice cream and you'll be home soon. But I have a feeling this is the last letter, because there is only one thing left to tell you. It isn't to go down memory lane or make you buy a lamp, you can take care of yourself without any help from me. It's to tell you how much you move me, how you changed me.You made me a man, by loving me Holly. And for that, I am eternally grateful...literally.If you can promise me anything, promise me that whenever you're sad, or unsure, or you lose complete faith, that you'll try to see yourself through my eyes. Thank you for the honor of being my wife. I'm a man with no regrets.How lucky am I. You made my life, Holly. But I'm just one chapter in yours. There'll be more. I promise. So here it comes, the big one. Don't be afraid to fall in love again. Watch out for that signal, when life as you know it ends.
P.S. I will always love you.


這部是讓人又哭又笑的一部片,我幾乎從頭哭到尾,我承認我是愛哭鬼ˊˋ。我記得我上次一邊看電影一邊哭,是大一時看"現在很想見你",那時候還在宿舍哭,超丟臉的。

I met you.How lucky am I.

5 Comments:

匿名 提到...

有有有!
我哭了4次!
買尬!!太感人了!

Jason K. 提到...

有感動, 但沒哭

印象最深刻的是後來Holly他媽花痴的那段

超好笑的

整部電影回想起來, 就是在說女主角及她的朋友/家人有多哈Irish...

hnigel 提到...

@carol:
哈,你也是愛哭包一族

@Jason K.:
就跟某部分台灣女生
哈歪國人一樣...

匿名 提到...

我昨天租了"一路玩到掛"
到最後也感動的哭了!
也是愛哭包的你,可以租來看看唷!
很好看!!!

hnigel 提到...

這幾天,我也打算要看這一部XD

張貼留言